1. Головна
  2. Новини
  3. Фінансові новини
  4. Найбільший авіабудівник України, або як заробити на надлегких літаках

Найбільший авіабудівник України, або як заробити на надлегких літаках

26.01.2020 13:51Фінансові новини

Юрій Яковлєв народився у той рік, коли Юрій Гагарін відправився у космос.

Він виріс серед шахт і териконів, і літаки бачив хіба тільки високо в небі – жодної авіації в його краї не було й близько. Але була любов до неба – він будував моделі літачків і після закінчення школи вступив до Куйбишевського авіаційного інституту. З 1985 року Юрій почав працювати в конструкторському бюро ім. Антонова і займався в аматорському авіаклубі «Аеропракт». А у 1991 році відкрив власне підприємство, щоб будувати свої власні літаки. Компанію він назвав так само, як і клуб – «Аеропракт».

Кредит на навчання

Юрій Яковлєв вибрав свою нішу – надлегкі літаки вагою до 450 кг, розраховані всього лише на двох чоловік, пілота та пасажира. Маленький двигун, що працює на автомобільному бензині, невелика дальність польоту, легких корпус і тихий хід – але навіть такі літачки мають свого покупця.

Перші роки самостійного бізнесу були дуже важкі: початок 90-х – це суцільне безробіття і безгрошів'я на всьому пострадянському просторі. Щоб вижити, Юрій з однодумцями промишляли доставкою продуктів харчування з аеропорту «Бориспіль» до київських ресторанів. За кожен рейс платили $20 – величезні гроші, якщо врахувати, що середня зарплатня в країні того часу була $30 в місяць.

Однак бажання будувати літаки це не охолодило. Щоб просувати свої вироби, Юрій з компаньйонами брали участь в змаганнях і виставках по всьому світу. Місце на виставці могло коштувати кілька тисяч доларів, участь в конкурсі – кілька сотень, тому під час поїздок доводилося економити на всьому: жили в наметах, їжу готували на електроплиті.

І перший літак продали вже у 1993 році в Угорщині, куди заїхали повертаючись назад після участі в конкурсі в Чехії. Літак продали за $12 тис. разом з автомобільним причепом, на якому його перевозили, і цих грошей вистачило на рік існування фірми.
Потім пішли покупці з Чехії, Німеччини, Росії та України, а в кінці 90-х з'явився й інвестор – шейх Хуссейн Алі Рашид Аль Муаллем, який є піонером приватної авіації в Об'єднаних Арабських Еміратах.

Сьогодні виробничі потужності «Аеропракту» - це невеличкий двоповерховий цех у Києві. На підприємстві працює 80 чоловік, і під керівництвом Юрія Яковлєва вони створюють надлегкі літаки, що продаються по всьому світу. Їх купують в Австралії, де за допомогою цієї міні-авіації пасуть худобу на безкрайніх рівнинах. Машини Яковлєва з лейблом «Зроблено в Україні» можна зустріти в Чилі, Аргентині, Бразилії, Панамі, Гватемалі і та США. У Південній Африці і Кенії літаки українського виробництва використовують для патрулювання заповідників. Надлегкі «пташки» купують і льотні школи – ці літаки ідеальні для навчання юних пілотів. «Поки наших літаків немає тільки в Антарктиді», - жартує Юрій Яковлєв.

Є й покупці на цих «пташок» і в Україні, але це не олігархи – у тих інша культура і статус не дозволяє літати на таких машинах. Олігархи використовують бізнес-джет і наймають професійного пілота, а літачки Яковлєва беруть представники середнього класу, які, як і він, закохані в небо.

Любов до виробництва літаків, які виглядають майже як іграшкові, це серйозний бізнес.

У виробництві використовується маса імпортних матеріалів і комплектуючих, в цеху встановлено серйозне обладнання з комп'ютерним управлінням. Один верстат, наприклад, був куплений «Аеропрактом» за $ 200 тис. І вже 10 раз себе окупив.

З моменту створення «Аеропракт» Юрій Яковлєв вивів в небо більш 1 тис. літаків, сьогодні його продукція в ціні – компанія з України посідає друге місце в світі з виробництва надлегких літаків. І це – на тлі практично повністю згаслого «серйозного» авіабудування: за останні 5 років авіаконцерн «Антонова» не випустив жодного серійного літака.

Юрій Яковлєв не міг стати пілотом великий авіації – не пройшов за станом здоров'я, але в результаті він будує літаки своїми руками. Він створив успішних бізнес, який рекламує Україну як країну, що вміє масово виробляти нехай невеликі, але все ж таки літаки. Юрій Яковлєв в одному з інтерв'ю сказав, що вважає себе людиною більш приземленою – він просто хоче побудувати багато літаків, щоб якомога більше людей отримали можливість навчитися літати.

Історія Юрія Яковлєва вчить, що кожен при завзятості і наполегливості може реалізувати свою мрію, досягти своєї мети і бути корисним людям. І якщо вам буде потрібен літак, ви підете в «Аеропракт», а якщо вам захочеться навчитися управляти літаком, то Ви можете звернутися в компанію Кредитон і оформити кредит на навчання.

Вам також буде цікаво

Записи відсутні